Hari ini merupakan hari terakhir bagi tahun 2012, tinggal beberapa jam untuk  kita berada pada tahun 2013.

Mesti setiap orang telah memasang azam tahun baru, admin juga salah seorang yang menanam azam baru dan berharap ianya akan tercapai. Jangan berazam terlalu banyak supaya tidak menjadi yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Pastikan azam yang dibuat boleh dicapai dan bukannya satu impian /angan-angan kosong.

Sebagai contoh "tahun depan aku nak jadi kaya". Kaya apa? kaya roti? kaya budi bahasa? kaya duit? Seharusnya berazam sebegini, "tahun depan aku ingin memiliki rumah atau income rm 10 000 sebulan". Bagaimana untuk mencapainya ? apakah langkah -langkah yang perlu dibuat?

beberapa perancangan perlu dibuat misalnya berapa banyak perlu disimpan untuk bayaran 'duit muka' untuk membeli rumah. Bagaimana untuk dapatkan income beribu-ribu? Tanpa usaha pastinya impian atau azam tidak akan tercapai.

Hari terakhir ini kita perlu muhasabah diri bagi melihat kembali rekod kemajuan sepanjang tahun 2012. Seperti zaman sekolah yang setiap pelajar pasti memilikinya. Di situ tercatat peratusan yang diperolehi bagi setiap mata pelajaran atau kelakuan sepanjang tahun. Kita perlu melihat apakah pencapaian kita tahun ini. Adakah positif atau sebaliknya.