Sabtu lepas telah berlangsungnya kejohanan Sepak takraw SAJ 2012 yang merupakan pelengkap bagi Kejohanan Sukan Antara Jabatan (SAJ) 2012. Fakuti telah membuat beberapa kejutan dalan kejohanan tersebut.

Kita telah memperolehi Emas bagi acara Dart Campuran, Ping pong Campuran dan Tenis campuran. Manakala Pingat perak bagi acara Badminton campuran dan pingat gangsa bagi acara Bola tampar wanita, Sepak takraw, Boling Padang Campuran dan Catur Campuran. Bagi Acara Futsal kita mendapat tempat ke-4 manakala lain lain acara kita telah dikecewakan dalam kumpulan.

Berikut disertakan keputusan penuh bagi kejohanan tersebut :

Tahniah dan syabas diucapkan kepada pemain-pemain yang terlibat dengan kejohanan tersebut. Daripada jadual di atas beberapa acara yang dipertandingkan telah melepasi sasaran yang telah diletakkan oleh Biro Sukan.

Beberapa peningkatan dapat dilihat berdasarkan kepada jadual antaranya Badminton, Tenis, Dart, Boling padang dan catur. Apa yang amat dibanggakan adalah peningkatan yang drastik yang ditunjukkan oleh pemain-pemain Badminton, Dart dan tenis yang berjaya meraih pingat. Dengan jadual latihan yang padat merupakan antara faktor kejayaan tersebut selain dari komitmen pemain dan pengurus pasukan yang merangkap jurulatih kepada acara yang dipertandingkan.

Acara ping pong campuran mengekalkan kejuaraan bagi kali ke-2 berturut-turut setelah dikecewakan pada tahun 2011.

 
Terima kasih diucapkan kepada Pengurus-pengurus pasukan yang banyak memberi tunjuk ajar dan meluangkan masa untuk melatih para pemain. Jasa anda semua akan dikenang dan ditagih untuk kejohanan akan datang terutama untuk mengekalkan kejuaraan.


Ping pong Campuran - Emas
Tenis Campuran - Emas
Badminton - Silver

Bola Tampar wanita - Gangsa



Tahniah dan Syabas sekali lagi kepada pemain dan kami berharap agar dapat meningkatkan dan mengekalkan pencapaian untuk SAJ 2013.