Tahniah diucapkan kepada Nurul Hanim binti Razak di atas kelahiran bayi perempuan pada 15 Februari 2013 yang lalu.

Anak-anak yang tidur dengan lampu menyala akan berisiko mengidap leukimia. para ilmuan menyatakan bahawa tubuh memerlukan suasana gelap untuk menghasilkan bahan kimia bagi melawan kanser, bahkan ketika menyalakan lampu tandas, lampu tidur, lampu-lampu jalan dan sebagainya dapat menghentikan penghasilan bahan melatonin.

Tubuh memerlukan bahan kimia untuk mencegah kerosakan DNA dan ketiadaan bahan melatonin tersebut akan menhentikan asid lemak menjadi tumor dan mencegah pertumbuhannya.

Prof. Russle Reiter dari Texas University yang memimpin penelitian tersebut mengatakan "sekali anda tidur dan tidak mematikan lampu selama 1 minit, otak anda segera mengesan bahawa lampu menyala seharian dan penghasilan bahan melatonin menurun."

Jum;ah anak-anak yang mengidap leukimia meningkat 2 kali ganda dalam kurun 40 tahun terakhir. Sekitar 500 anak muda dibawah 15 tahun didiagnosis menderita penyakit ini setiap tahun dan sekitar 100 orang meninggal.

Sebuah persidangan berkaitan anak penderuta luekimia diadakan di London menyatakan bahawa mereka menderita akibat kenser akibat terlalu lama memesang lampu waktu tidur di malam hari berbanding dengan yang tidak pernah memakai lampu waktu tidur.

Hal ini menekan penghasilan melatonin di mana secara normalnya terjadi antara jam 9 malam sehingga jam 8.00 pagi. Penelitian terdahulu telah menunjukkan bahawa orang-orang yang paling mudah diserang adalah para pekerja shift yang memiliki risiko terkena kanser payu dara.

pada kenyataannya, orang-orang buta tidak terdedah terhadap melatonin dan memeliki risiko yang lebih rendah untuk mengidap kanser. maka para ibu disarankan untuk menggunakan lampu tidur yang suram bewarna merah atau kuning jika anak-anaknya takut pada kegelapan.

Allah menciptakan malam dan siang di mana waktu malam itu dijadikanNya gelap gelita syupaya hamba-hambaNya dapat merehatkan tubuh badan yang penat bekerja disiang hari. Begitulah fitrah kejadian manusia dimana Allah Maha mengetahui apa keperluan hamba-hambaNya kerana Dialah yang menciptakan makhlukNya. Maka nikmat Tuhanmu yang mana engkau dustakan.