Tahniah diucapkan kepada staf berikut di atas kelahiran bayi mereka:

Nama : Anita Akmar binti Kamarolzaman
Bayi : Perempuan
Tarikh : 29 November 2012

Nama : Fadhilah binti Shikh Anuar
Bayi : Lelaki
Tarikh : 29 November 2012

Sunnah menyambut kelahiran bayi ialah memberinya nama dengan nama-nama yang baik. Dari Abu Darda' RA, bersabda Rasulullah SAW : "Sesungguhnya pada hari kiamat nanti kamu akan dipanggil dengan nama-nama kamu dan nama-nama bapa kamu. Oleh itu, berilah nama yang baik untuk kamu." (HR Abu Daud).


Waktu memberi nama : Berdasarkan hadis-hadis Rasulullah SAW, ada yang menunjukkan pada hari pertama kelahirannya. Ini berdasarkan hadis riwayat Muslim dari Sulaiman bin al-Mughirah dari Thabit dari Anas RA, katanya Rasulullah SAW bersabda: "Malam tadi telah lahir seorang anakku. Kemudian aku menamakannya dengan Ibrahim."

Ada juga hadis yang menunjukkan pada hari ketujuh kelahiran berdasarkan riwayat Samirah, katanya rasulullah SAW telah bersabda: "Setiap anakitu digadaikan dengan aqiqahnya. Disembelih untuknya pada hari ketujuhnya, diberi nama dan dicukur kepalanya." (HR Ashabus Sunan).

Dapat disimpulkan dari hadis-hadis berkenaan bahawa islam memberi kelonggaran terhadap tempoh pemberian nama anak. Boleh pada hari pertama, boleh dilewatkan pada hari ketiga, dan boleh ada hari ketujuh.