Assalamualaikum
Semalam ketika admin singgah di Hentian Tapah ternampak buah Durian Belanda, lantas mengambil tindakan untuk membeli sebiji kerana rasanya dah lama sangat tak makan buah tersebut.
Hari ini kita akan berkongsi 1 khasiat mengenai buah Durian belanda yang dipetik dari Kongsi Bersama Nora. Blogspot
Durian Belanda adalah buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semula jadi sel kanser yang ajaib yang lebih kuat daripada terapi kemoterapi.
Pohonnya rendah, buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah bewarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan terus atau dibuat jus.

Khasiat buah Durian Belanda ini memberikan kesan anti tumor/kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bekteria, anti fungus, berkesan melawan segala jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tingg, kemurungan, stress dan menormalkan sistem saraf yang kurang baik.

Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buah ini:
·         Menyerang sel kanser secara efektif dan semula jadi tanpa rasa mual, berat badan turun, rambut gugur seperti yang terjadi pada terapi kimoterapi.
·         Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan
·         Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan/penyembuhan.
·         Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat menejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amarika. Buah Durian Belanda ini telah diuji lebih dari 20 makma, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil uji kaji dari ekstrak buah ini adalah:
·         Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza di antaranya kanser Usus Besar, Kanser Payu dara, Kanser Prostst, Kanser Paru-paru dan Kanser pankreas.
·         Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan
·         Sel kanser jika dibandingkan dengan Adriamycin dan terapi Kemo yang biasa digunakan
·         Tidak seperti terapi kimo, ekstrak ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan tidak membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amarika melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang tumbuh di hutan Amazon. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini. Kulit kayu, akar, daun isi dan bijinya selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan  sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan rematik. Dengan bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai-bagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan.

Jus daun durian belanda, diamalkan ¼ suku gelas setiap 2 jam sehari selama 42 hari.
Bahan-bahan
·         Daun durian belanda – 36 helai
·         Air masak @ mineral
·         Kisar kesemua daun dan ditapis.
Rasa jus ini sangat kelat namun khasiatnya sungguh baik.