|
Sekadar gambar hiasan |
Pada 26 & 27 jun 2013 yang lalu, admin telah mengikuti satu kursus Pembangunan Perkeranian. Di dalam kursus ini peserta diajar untuk meningkatkan kemahiran, protokol dan ciri-ciri yang perlu ada pada seorang Pembantu Tadbir (kerani).
Admin selaku wakil dari peserta ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada penceramah bagi kursus bagi 2 hari tersebut iaitu Hj. Jalaludin bin Mohd Nor dan Dr. Ridzuan bin Mohd Sagir yang berjaya membuatkan setiap sesi kursus kami 'sempoi' dan ceria dengan gelak tawa namun turut memberi impak kepada kami dalam melaksanakan tugas harian di pejabat.
Banyak input yang kami dapat melalui kursus ini yang akan meningkatkan prestasi kerja dan teknik serta amalan dalam komunikasi yang boleh/perlu diamalkan antaranya
MESRA,
SEDIA,
JELAS,
BAGUS dan
HEBAT. Kami juga turut diajar tentang protokol dan teknik iaitu apa yang patut dan apa yang tidak sepatutnya dilakukan ketika berhadapan pelanggan/rakan sekerja/ sahabat handai dsb.
Di sini admin akan berkongsikan dengan semua tentang komunikasi sebagai panduan atau informasi bersama.